مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 06:252020-06-06بين الملل

لیبی | عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر «سرت»


نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در غرب لیبی از فرار شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از شهر سرت واقع در حد فاصل بین طرابلس و بنغازی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) پس از آزادسازی دو شهر بنی ولید و ترهونه، اکنون از آزادسازی شهر سرت واقع در حد فاصل بین طرابلس و بنغازی خبر دادند.

شهر سرت طی سال های گذشته در اشغال داعش بود و این گروه تروریستی، آن را مرکز خلافت خود در شمال آفریقا قرار داده بود که با پیشروی های ارتش تحت امر دولت وفاق ملی این شهر سقوط کرد ولی بعدها حفتر این شهر را اشغال کرد.

عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در بیانیه ای اعلام کردند که سرشناسان شهر سرت پیشنهاد تحویل شهر به نیروهای دولت وفاق ملی را ارائه کرده اند.

طبق گزارش شبکه ) نیروهای دولت وفاق ملی همچنین اعلام کردند که وارد شهرک بنی ولید در جنوب ترهونه شده و مقادیر زیادی از مهمات و تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای حفتر را به تسلط خود درآورده اند.

از سوی دیگر احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر اعلام کرد که نیروهای آن ها تسلیم فشار کشورهای بزرگ برای برقراری آتش بس و ازسرگیری نشست های کمیته نظامی 5+5 برای موفقیت روند سیاسی، اقتصادی و امنیتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیبی | عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر «سرت»

لیبی | عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر «سرت»